2 lutego 2013 roku oddano do użytku nową halę dworca autobusowego w Katowicach, ulokowaną w podziemiach pod placem Szewczyka. Dworzec znajduje się dokładnie pod halą dworca kolejowego, między aleją Słowackiego a ul. Dworcową. Poza samą halą dworca przewidziano w projekcie również przestrzeń handlową, a na placu Szewczyka wybudowano nową galerię handlową z podziemnym, dwupoziomowym parkingiem (na poziomie – 2 i – 3) o powierzchni 33 000 m2, zdolnym pomieścić 1200 samochodów. Najniższa kondygnacja parkingu umieszczona jest na głębokości 14 m.
Umiejscowienie hali dworca autobusowego pod ziemią oraz budowa tak dużego, podziemnego parkingu sprawiła, że konieczne było wdrożenie, odpowiedniej dla tego typu inwestycji, technologii w zakresie zarówno zabezpieczenia przeciwpożarowego, jak i sterowania wentylacją.
Hala katowickiego dworca autobusowego została wyposażona w odpowiednie detektory, by zapewnić monitoring ponadstandardowych stężeń niepożądanych gazów, a tym samym komfort przebywania użytkownikom, pasażerom i kierowcom. Ze względu na fakt, że wjeżdżające tam autobusy wyposażone są w instalacje zasilane gazem ziemnym, halę dworca wyposażono w system detekcji podwyższonego stężenia LPG i CNG.
Specyfika systemu katowickiego wynika z zastosowania dwóch typów detektorów montowanych na skrajnych wysokościach oraz konieczności spięcia tych dwóch instalacji detekcji w jedną całość. Z tego względu konieczne było użycie nietypowo długich przewodów łączeniowych przez firmę instalacyjną odpowiedzialną za montaż czujników i uruchomienie instalacji detekcyjnej. Przyczyną była sama konstrukcja hali dworca, a konkretnie – jej wysokość. W celu uruchomienia monitoringu tej hali, w zakresie podwyższonego stężenia gazu ziemnego i propoan-butanu, zamontowano 6 urządzeń detekcyjnych dla LPG typu ELPEG.3, które umieszczono na wysokości ok. 30 cm ponad posadzką oraz 6 detektorów metanu typu METAG.3.3, które zostały zamontowane ok. 30 cm od stropu. Całość wymagała okablowania w taki sposób, by instalacja mogła wykrywać stężenia gazów o diametralnie różnych ciężarach – co w przypadku hali o tak dużej wysokości było zadaniem wymagającym precyzji i przeprowadzenia szczegółowych testów na etapie produkcji urządzeń. System spięto z dźwiękowym systemem ostrzegawczym (DSO), który składa się ze 155 głośników.